sobota, 12 kwietnia 2014

Pomysł na truskawki

 Korzystając z wolnego czasu oglądnęłam kilka odcinków Mai w ogrodzie i znalazłam ciekawy sposób na posadzenie truskawek w jednym z nich. Właścicielka ogrodu zrobiła taką oto konstrukcję, jak na zdjęciu. Wbiła kilka palików do ziemi, zamocowała worek ogrodowy z ziemią, wsadziła go jeszcze w worek jutowy, a to wszystko przymocowała do konstrukcji. Potem wycięła otwory w workach i włożyła kolanka. Świetny pomysł na zaoszczędzenie cennej przestrzeni w ogrodzie, a dodatkowo ciekawie to wygląda. Ja pewnie zabezpieczyłabym dolne części drewnianych palików przez zgniciem w ziemi, szkoda by ich było.
   Tutaj możecie zobaczyć całe odcinek. Właścicielka ogrodu uwielbia też pomidory i zrobiła naprawdę ciekawą ścianę na tarasie z pnących się pomidorków.


A tutaj ciekawa piwniczka. Widać, że właścicielka nie martwi się zbytnio o fundusze, stać ją na prace profesjonalnych ogrodników. Jednak nie wiem, czy taka wielka satysfakcja jest wtedy, kiedy niczego w zasadzie nie robimy sami...Nawet przetwory do piwniczki nie pochodzą z ogrodu, są po prostu kupione.

http://majawogrodzie.tvn.pl/204,Ogrod-z-piwniczka-odc-490,odcinek.html

3 komentarze:

  1. Uwielbiam maję w ogrodzie ale nie lubię jak pokazują piękny ogród i potem pani z długimi paznokciami mówi ,że zrobili swój ogród, tylko projektant zrobił to, firma ogrodnicza tamto i pani x przychodzi do plewienia.., a kupione przetwory można mieć ale w takiej piwniczce aż się proszą domowe. Pozdrawiam Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  2. Doookładnie tak, Kasiu, zgadzam się w 100 procentach. Dla mnie wrażenie robi tylko ogród, w którego przygotowanie wysiłek i pracę włożyli właściciele... ten, kto ma pieniądze może mieć ogród prosto z bajki bez jakiegokolwiek wysiłku. Dla mnie nie ma się tu czym chwalić. Podziwiam te osoby, które pomimo normalnego życia, pracy, wychowywania dzieci jeszcze mają czas i siłę na upiększanie swojego ogrodu. TO dopiero jest wyczyn! Pozdrawiam Cię ciepło, Kasiu

    OdpowiedzUsuń
  3. U siebie stosuję osobiście agrowłókninę i jestem bardzo zadowolona. Wcześniej preferowałam ściółkę, jednak bez pozytywnych rezultatów.

    OdpowiedzUsuń