środa, 26 lutego 2014

Już wkrótce ruszamy z pełną parą:)

    Uzgodniliśmy z Szefem Ekipy Budowlanej, Panem Mariuszem, że ruszamy z budową 15 marca. Wtedy też tyczyć będziemy budynek. Szukamy w miarę taniego dostawcy betonu, będziemy potrzebować około 80 kubików... Jutro natomiast przyjeżdża Tauron i będą robić przyłącze. Wciąż musimy wyciąć jeszcze dwa drzewka i uporządkować do końca działkę.
    W piątek jedziemy z Mężem do firmy Abito, staram się przekonać Go do okien dachowych Roto Designo 6. Zobaczymy co z tego wyjdzie. 
     Również  jutro jadę do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, złożyć zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych. Mam już wszystkie potrzebne papiery.
    Ah i dobra wiadomość! Doczekałam się, mogę zakupić zabytkową bryczkę ze Szczawy! Jestem przeszczęśliwa, już ją widzę w ogródku, wypełnioną kwiatami. Musimy tylko jeszcze załatwić transport, by ją przewieźć. Ostatecznie zapłacę 800 zł. 

     A dla tych którzy się nudzą i chcą zrozumieć tak jak ja co w praktyce oznacza ciepła ramka, polecam artykuł:
http://oknotest.pl/okna-energooszczedne/ciepla-ramka
    Tak, takie już moje zboczenie, że lubię wiedzieć co kupuję i o co w różnych rzeczach chodzi:).

    Jeśli już jesteśmy przy oknach... Spływają wciąż do mnie nowe oferty cenowe różnych okien... Można dostać zawrotu głowy...I kogokolwiek bym nie spytała- każda osoba ma inną opinię na temat każdego okna. Jedni na przykład z całego serca wychwalają Drutexa, a inni przestrzegają "tylko nie Drutex!". Jedni polecają Oknoplast, inni "nie bierz tego dziadostwa, oni teraz idą na masówkę". I tak dalej... 
     Chcemy mieć nie tylko estetycznie wyglądające okna, ale przede wszystkim energooszczędne, to jest dla mnie nadrzędna sprawa. Okazuje się, że rynek jest pełen różnego rodzaju okien, w większości ze współczynnikiem przenikania ciepła około 1,1. Dawniej taki rezultat był tylko do pomarzenia, dziś to prawie standard. Firmy prześcigają się w tworzeniu coraz to lepszych okien, z coraz to mniejszym współczynnikiem przenikania ciepła. 
    Niestety sprzedawcy bardzo często zamiast U całego okna chwalą się U szyby. A przecież najważniejszy jest U (Współczynnik przenikania ciepła) całego okna - ramy i szyby. Co z tego, że U szyby jednego producenta będzie wynosił 0,7, kiedy rama może mieć 1,5? Bardzo łatwo jest dać się nabrać, szczególnie jeśli nie jest się w temacie.
    Jak na razie moje zainteresowanie spoczęło na firmie Aluplast i ich oknach Ideal 8000.  Tutaj możecie o tym nieco więcej poczytać:
http://oknotest.pl/okna-energooszczedne/aluplast-ideal-8000-i-energeto-8000-plus-cieplo
Firma Plastbud z Bochni zaproponowała nam 20 600 zł za komplet 18 okien trzyszybowych, ze szprosami oraz kolorem zewnętrznym. U dla profilu wynosi 1,0, natomiast dla szyby - 0,76

 A teraz mailowa perełka, którą otrzymałam jakiś czas temu...Jak ja uwielbiam dostawać takie bardzo konkretne, krótkie i na temat odpowiedzi na moje zapytanie cenowe... Sami zobaczcie. Dla dobra firmy, nie będę umieszczać tutaj jej nazwy, zainteresowanym jednak osobom powiem na mailu....

"Wykonujemy dachy !!!
Wykonanie przeciętnego dachu przez naszą firmę to 90zł netto/m2.
Dajemy 3-letnią gwarancję, a usługę wykonują tylko pracownicy posiadający wieloletnie doświadczenie. Posiadamy prawie 90-letnie (od 1928 roku) tradycje wykonawcze !!!
Rachunek jest prosty:
Przykład:
Materiał na dach 180m2 kosztuje 16000zł + robocizna 180m2*90zł robocizny =16200
Czyli 32000zł. W tym przypadku robocizna jest zapewne bez rachunku, czyli bez gwarancji.
(90zł zostało przyjęte jako przeciętna cena za usługę w 2013roku, dobrej, szanującej się brygady)
Kupując u nas materiał z robocizną płacisz 13008zł netto za materiał + 16200 netto za robociznę = 29208 + 8% VAT, czyli 31544zł brutto. Jest to wersja tańsza, z gwarancją."

Wspaniale! Już pędzę i kupuję materiał na dach.... Panie X... 3 letnią gwarancję, to mi daje i mój Pan Budowlaniec, a usługa już jest wliczona w koszt wybudowania dachu i wynosi mniej niż 16 tysięcy. Jednak Pan posiada dobrą, szanującą się brygadę, bardzo mnie to cieszy. Mówi Pan, że materiał na dach 180 m2 kosztuje 13008 netto? Niezależnie czy jest to blachodachówka, dachówka betonowa, czy ceramiczna? Creaton, Roben, Braas, Tondach, Von Muler czy Ruppoceramika? Bez znaczenia? I czy poprzez materiał rozumie Pan również dodatki? Okna dachowe również? Jeśli tak, to jaka firma?
   Nie odpisałam Panu X na maila, myślę, że i tak nic by to nie dało.

Ok, dobrej nocy wszystkim!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz