niedziela, 16 października 2022

Park Jordana, jesień w naszym ogrodzie oraz "Odwaga jest kobietą"

 Zabiorę Was dzisiaj do pięknego Parku Jordana w Krakowie. Ostatnim razem byliśmy tam dwa lata temu, na łyżwach, gdyż w sezonie zimowym otwierane jest tam  lodowisko. Tym razem postanowiliśmy zobaczyć jak wygląda park w odsłonie jesiennej. Nie zawiedliśmy się, a dzieci miały wspaniałą zabawę, aż nie chciały wracać do domu.

Park posiada kilka małych placów zabaw i jeden nowoczesny, który bardzo przypadł do gustu dzieciaczkom.

Kolory jesieni zachwycały.
Zosia w pewnym momencie poczuła się jak na wakacjach i legła na piasku.

Opalanko i relaksik:) Była z nami kuzynka dzieci, lubi z nami jeździć.

Szczęśliwi Rodzice gromadki:)
Obowiązkowe rzucanie liśćmi:)


A w naszym ogrodzie teraz tak:

Mojego Grzesiaczka poprosiłam o pomoc w zbiorze winogron, gdyż niestety ja tam nie sięgałam. U nas rośnie stara i dzika już winorośl, która puściła się baaardzo wysoko na czeremchę.

A to już obfite zbiory.
Orzechy będę łuskała chyba całą zimę:)

Jabłka już dwa miesiące obradzają, jest ich tak dużo, że obdarowuję nieznajomych.

Dereń kousa - przepiękne czerwone owocki w wyglądzie przypominające nieco liczi. Owoce można jeść, są bardzo zdrowe, jednak skórka jest nieco gorzkawa.
Trzmielina oskrzydlona - prawie nie ma sobie równych w przebarwianiu na jesień.
A to liście świdośliwy...
i borówki amerykańskiej...
Jeden z odmian klona...
Rozchodnik olbrzymi, który w tym roku naprawdę zdobył moje serce - cudowna roślina!
Pozytywny słonecznik, zawsze kojarzy mi się ze słoneczkiem:)

Ach, chciałabym, żebyście mogli powąchać poniższą różę... Dostałam ją kiedyś od takiego pana, który brał ode mnie stare, drewniane okna ze szprosami. Prowadził on szkółkę roślin i przy okazji podarował mi ten niesamowity okaz. Zapach obłędny.

A to zwykła, bezzapachowa róża z Biedronki, ale kwitnie już wiele lat.

A poniżej zdjęcia z promocji biegu kobiet ("Odwaga jest kobietą", edycja  w Niepołomicach, więcej o biegu tutaj:  https://www.niepolomice.eu/events/odwaga-jest-kobieta-niepolomicki-bieg-kobiet/ )

Pani fotograf zrobiła nam takie piękne zdjęcie w Puszczy Niepołomickiej.



3 komentarze:

  1. Ależ tam pięknie, jak dawno tam nie byłam, buziaki dla Waszej Rodzinki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzieci rosną jak na drożdżach!

    OdpowiedzUsuń
  3. Park Jordana był mi bliski przez 5 lat pobytu w Krakowie. Najpierw mieszkałam w Nawojce a naprzeciw było wejście do parku. Z okien akademika zieleniły się jego drzewa. Park był więc miejscem wypoczynku i nauki gdy pogoda dopisywała. A mój instytut był tuż za jego płotem parku.

    OdpowiedzUsuń