piątek, 18 września 2015

Lucky, przetwory i inne

   Witajcie kochani. Piękny mamy ten wrzesień. Szkoda tylko, że jednak tego deszczu wciąż w glebie brakuje. U nas w Małopolsce jeszcze nie jest tak źle, ale będąc niedawno w Warszawie miałam okazję zobaczyć wysuszoną na wiór trawę i bardzo osłabione rośliny oraz drzewa. Przy okazji pozdrowienia dla kochanej Madzi:) Wiesz, że Cię uwielbiam :*
   Nasz Lucky, Lakuś to już pies królewski. Kanapa to dla niego nie świętość, a my nieraz nie mamy po prostu serca go zganiać. Wystarczy spojrzeć w te jego słodkie oczka i już człowiek mięknie. Prawda jest taka, że nie wyobrażam już sobie naszego życia bez tego wiernego i uroczego towarzysza. Lucky jest naprawdę wdzięcznym stworzeniem.  Jest niesamowicie grzeczny i inteligentny. Szybko uczy się nowych rzeczy i widać, że bardzo się stara. Jest z niego ogromny zazdrośnik, ale to w jego przypadku normalne. Ciekawe co będzie, gdy na świat przyjdzie Tadzio. Już widzę Luckiego domagającego się takich samych pieszczot:) Nawet teraz jak gładzę brzuszek i mówię do Tadzia, to Lucky podreptuje do mnie i wkłada pyszczek pod moją rękę dopominając się swojego.
A tak moi Mężczyźni spędzają wieczory:) Czasem nie ma miejsca dla mnie i Tadzia!
Zobaczcie na te piękne oczęta...
Proszę bardzo, kanapa to mało, Pan Lucky ma też podusię, aby mu wygodnie było pod główką:)

Jakiś czas temu próbowałam u Teściowej tzw "krokodylków", ogórków w cudownej słodko-pikantnej zalewie. Można je jeść na okrągło. Bardzo mi zasmakowały, więc postanowiłam zrobić zapas do swojej spiżarni. Trzeba poświęcić trochę czasu, ale naprawdę warto, bo gdy przyjdzie zima będzie jak znalazł. Poza tym nie po to mam spiżarnię, aby półki nie uginały się od przetworów:) Jeszcze nie jest za późno na zrobienie krokodylków - gdybyście chcieli, to odsyłam na stronę:
http://www.talerzpokus.tv/przepis/pikantne_ogorki_w_zalewie_z_chili_krokodylki.html

A tak wyglądają moje soczki malinowe, prawie prosto z krzaczka:) Wystarczy pociąć ozdobną serwetkę, zawiązać kokardkę i od razu słoiczek zyskuje na wyglądzie. W ten sposób mamy idealny prezent dla bliskiej osoby, wykonany od serca. Z jednej serwetki możemy udekorować cztery słoiki i podkreślić wartość włożonego wysiłku, czasu i pracy.
Jakiś czas temu poznałam sklep Pepco, dzięki mojej Przyjaciółce (Kasiu, pozdrowienia dla Ciebie i Maćka oraz małej księżniczki). Szkoda, że nie ma go bliżej mnie, najbliższy jest jakieś 15km. Ostatnio wybrałam się tam na małe zakupy. Małe zakupy skończyły się kupnem ręcznika w pięknym odcieniu brązu, kilku ozdobnych koszy (które uwielbiam, szczególnie jasne wiklinowe zakończone różnymi ozdobieniami), trzema opakowaniami z brązowymi kulkami do dekoracji (które akurat były na sporej przecenie) oraz dwoma wiklinowymi sercami. Wróciwszy do domu zajęłam się dekoracjami:)
   Jedno serduszko powędrowało na lampę w kuchni.
Brązowe kule (2,99zł za opakowanie, w którym jest 6 sztuk) użyłam między innymi do dekoracji stolika w salonie. Wykorzystałam starą kwadratową podstawkę jako bazę, potem nasypałam łupinki po pistacjach, które znalazłam w szafie (specjalnie ich nie wyrzucam, bo to bardzo wdzięczny, chociaż drogi materiał:) ), dodałam dwie wysłużone już świece, które kilka lat temu kupiłam w IKEA oraz trzy ogromne szyszki - zasuszam sobie takie zawsze jeśli znajdę na spacerze. Kompozycję uzupełniłam wspomnianymi kulami.

Inne kule powędrowały na uschnięte gałązki wierzby mandżurskiej, która podczas jednej w wichur ułamała się w ogrodzie Teściów. Jej pędy są ślicznie powyginane, więc nawet uschnięta potrafi zdobić. Wierzbę włożyłam do niedawno zakupionej doniczki, którą mogliście zobaczyć wcześniej z wrzosami. Wrzosy są już zasadzone w ogrodzie i przyszedł czas na zmianę dekoracji. Do doniczki włożyłam miękką gąbkę, która ustabilizowała mi gałązki wierzby. Aby ją zamaskować ponownie użyłam dużych szyszek.
Podobną kompozycję zrobiłam dla okna kuchennego, przy którym codziennie spożywamy posiłki. Jak widzicie tutaj też powędrowało drugie, większe serduszko (9,99zł). Między białymi doniczkami jest również niewielki, jesienny świecznik na tealight, ozdobiony uroczym listkiem. Również zakupiony w Pepco (7,99zł).
A tu inna dekoracja, tym razem w roli głównej świece LED na pilota z Biedronki. Polecam, są świetne, klimatyczne, mogą świecić światłem imitującym świeczkę, albo stałym światełkiem.  Dodatkowo można wybrać jasność światła. Tutaj ponownie wykorzystałam podstawkę z IKEA kupioną kilka lat temu. Miło jest móc znowu wykorzystać takie rzeczy, ale w innej odsłonie. Podstawkę wyścieliłam kamyczkami przywiezionymi ze Szczawy, wywołują one dodatkowe miłe wspomnienia... Dodałam obowiązkowe szyszki oraz te kudłate kuleczki, które także możecie tam dostrzec. Te kuleczki to... pozostałości po kwiatach powojników! Miały tak ciekawy kształt, że postanowiłam je zerwać z pnączy i ususzyć. Wyszły właśnie takie, włochate kuleczki. Natura często lubi zaskakiwać.
Macie w szafie buty, które bardzo lubicie, ale niestety troszkę się podniszczyły? Żal wyrzucać, prawda? Ja mam wygodne botki, które lekko przytarły się na obcasie z tyłu... Postanowiłam te jasne miejsca zamaskować lakierem do paznokci. Efekt jest zadowalający, teraz trzeba się po prostu przyjrzeć, aby zauważyć ślady malowania.

   Już jutro nasza szósta Rocznica Ślubu... Tak szybko to zleciało, a jesteśmy ze sobą przecież kilkanaście lat... Kochanie, jesteś moim największym Skarbem :*

1 komentarz:

  1. Z butami tak ostatnio zrobiłam:-)
    Jesteś cudowną Gospodynią:-)

    OdpowiedzUsuń